המלצות מומחים


פרופסור מיכאל נילסון מ- Sahlgrenska University Hospital שמנהל כרגע מחקר מקיף מאוד באוניברסיטה להערכת שיטת RGRM כהוכחה ל'פלסטיות' של המוח, אומר: "השיטה כנראה פועלת על הדופאמין (נוירוטרנסמיטר, אחד החומרים הכימיים המעבירים גירויים עצביים), נוראדרנלין (סוג הורמון) ומערכת הסרוטונין. גורמים אלו משמעותיים ביותר ליצירת מוטיבציה שהינה הגורם החשוב ביותר לשיקום המוח" למידע נוסף

בית הספר Kungshamn's בשבדיה, שמעביר את תרגילי השיטה לתלמידיו טוען כי השיטה מפתחת את המוח כמו גם מאמנת את הקואורדינציה, מגבירה את הריכוז, את כושר העמידה והסיבולת, את חוש הקצב ומקדמת את הזדהות הקבוצה למידע נוסף

פרופסור ארביד קרלסון, מדען שבדי זוכה פרס נובל לרפואה ופיסיולוגיה לשנת 2000, אומר: "שיטת ה- RGRM ממריצה את החושים השונים של המוח. זו טכניקה מצויינת להמרצת הקוגניציה ומיומנויות מוטוריות, וזאת באמצעות גירוי המוח" למידע נוסף

פרופסור לארה אולסון, נוירוביולוגית, מחלקת חקר המוח מכון קרולינסקה, שטוקהולם, שבדיה, מעידה:  מוח האדם המבוגר גמיש במידה רבה. רכישת מיומנויות חדשות וזיכרון לטווח רחוק מתאפשרים ע"י שינוי בגמישות המגע שנוצר בין "תאיי העצב" (סינפסה). חשוב! המוח נשאר גמיש באדם מבוגר וגם במוח פצוע וחולה.לכן לאחר ירידה בתפקודי המוח, במקרים כמו "שבץ מוחי" ומצבים רבים אחרים, אימון המוח תמיד יועיל. שיטת RGRM, הינה שיטה מצוינת לרתום אנשים לתרגול מחד מהנה ומאידך תובעני בשליטה מוטורית של הידיים והרגליים. בשל יכולת ההסתגלות לרמות קושי שונות, השיטה יכולה לרתום אנשים ברמות לקוי שונות. אני אישית, לקחתי חלק במפגש בשיטת RGRM, ומצאתי כי זאת דרך מבדרת לחדד את תשומת הלב והמיקוד במשימות הקשורות לשליטה בקצב התנועה המוטורי של הרגליים והידיים. למרות שאיני יודעת באיזה שיעור זכתה השיטה להערכה מדעית, אין לי סיבה לפקפק ששיטת RGRM יכולה להוות מכשיר מועיל בשיקום.

 

מכתב מאתי פלדי בוגרת קורס מבוא בשיטת רוני גרדינר

שרה יקרה

אני עדיין מרוגשת מן התרגיל שלי ומיד כשהתעוררתי, ב 8:00 בבקר החלטתי, עוד לפני הכול להתיישב ליד המחשב ולכתב לך.
ראשית,אני מאושרת שהלכתי עם האינטואיציה ובחרתי את הקורס המבורך הזה. תבורכי על יוזמתך להביא זאת לישראל שלנו, זכות הראשונים עוד תעלה אותך לגבהים.  באישיותך הנעימה, הצלחת להעביר לנו את השיטה הגאונית של רוני גרדינר התפעלתי גם מתרגילי העיניים שהוספת לנו אתמול.

שנית, אני רוצה להבהיר לך את שמחת ההעצמה שהייתה לי בתרגיל והמוסיקה שבחרתי. כפי שכבר הסברתי אתמול, בחרתי זאת כדי לאתגר את עצמי מול קבוצה יותר מיומנת ממני. היה לי קשה לתרגל זאת בבית, אך התעקשתי ולא הרפיתי. רציתי להצליח לסיים את התרגיל עם סיום המוסיקה.
מבחינתי זאת דרגה גבוהה להצליח לשלוט בקצב הקבוע בזמן שהמוסיקה בקצב מהיר יותר. זה משהו שונה לחלוטין מריקודי עם-תנועות הריקוד חייבים להיות בהרמוניה עם המוסיקה. ההרמוניה חשובה מאד לגוף. (הייתי מכורה לריקודי עם עד שנשברה לי הרגל, בטיול).

השיטה של רוני גרדינר במהותה שונה. תפקידה "להגמיש" את המוח והתרגילים שחוברו מאתגרים כדי "להגמישו". כמובן שמתחילים מהקל לכבד- כמו בכל שיטה מתחילים בהדרגה .

על כל פנים עלי זה עבד מאד אני מרגישה שיפור ביכולת לזכור בעל פה את התנועות יכולת הקואורדינציה שלי משתפרת, מהירות הביצוע השתפרה, והיכולת לעמוד בחזרות רבות. זה כולל שיפור גם בטאי צי.
אלה הם העובדות- השיטה הזאת מבורכת!

אני מאחלת לך הצלחה בגדול למען תושבי מדינתנו.

באהבה,
אתי, 10.1.2012


מכתב מיעל דומב בוגרת קורס מבוא בשיטת רוני גרדינר

לשרה שלום !

שמי יעל דומב ואני משתתפת בקורס rgrm שהחל אתמול במכון מופ"ת. אתמול , לאחר הקורס, היה לי קשה להירדם בלילה בגלל "הצפה" של מחשבות . ורציתי לשתף אותך.

כדי להסביר מה עבר עלי, אני צריכה להקדים ולספר קצת על עצמי.

אני חברת קיבוץ יטבתה.
למדתי תואר ראשון בקרימינולוגיה וסוציולוגיה באונ' בר אילן. עם סיום לימודי עברתי עם בעלי לחיות ביטבתה והתחלתי לעבוד בגיל הרך בגילאי 0- 3 במשך כ- 12 שנים ,בהם עסקתי גם בהדרכת מטפלות ובליווי קיבוצים צעירים באזור בתחום החינוך. לאחר מכן הרגשתי צורך בשינוי והוצאתי תעודת הוראה לגיל בית הספר היסודי ומאז אני מלמדת בכיתות א – ד בבית הספר האזורי שלנו כמחנכת .

כל שנות עבודתי אני לומדת ועוסקת בחינוך ובהדרכת מחנכים מתחילים.

לאורך כל שנות עבודתי אני מודעת לקשיים שיש לילדים לשבת וללמוד, להתרכז בלימוד חדש, ללמוד מוסכמות וגבולות – לילדים "רגילים" ולילדים עם בעיות שונות.

הקצב והמוזיקה הם כלי חשוב מאוד לעזרה לילדים ללמוד דברים חדשים.

אנחנו יודעים כמה קשה לילדים ללמוד את לוח הכפל או כל דבר אחר שמצריך לימוד בע"פ אך אותם ילדים יכולים לשיר לנו שירים שהם אוהבים , עם כל המילים מבלי להתבלבל.

נעשו לא מעט נסיונות ויש לא מעט הצלחות בלימוד דרך קצב ומוזיקה.

בכיתות א' השתמשתי הרבה בקצב כדי לשפר ריכוז אצל ילדים וכדי ללמד אותם תנועות, עיצורים, קריאה ועוד...

אמנם אני רק טעמתי מעט מהשיטה אך כבר המחשבות שלי התרוצצו בלילה באפשרויות האין סופיות של עבודה עם כתה שלמה בשילוב השיטה בלמידה. ואני מרגישה שאני צמאה, ואולי אף חסרת סבלנות להמשך הקורס וליכולת שלי לשלב את הנלמד בעבודה שלי כמחנכת.

בניסיון להירדם ,במקרה, פתחתי את הטלויזיה באמצע סרט בשם "מורה לחיים", סרט שראיתי כבר בעבר, והרשים אותי מאוד, על מורה בהארלם שעבד עם קבוצת ילדים שהמערכת כמעט התייאשה מהם, והוביל אותם, בהרבה תמיכה, חשיבה חיובית, בטחון והרבה תנועה – אל ההצלחה בבחינות סיום בית הספר היסודי. מורה זה לימד אותם את ההיסטוריה של נשיאי ארצות הברית דרך מוזיקת ראפ. הילדים שרו ורקדו את ההיסטוריה, ושוב המחשבות שלי חזרו לקורס שלנו.

אני שמחה שבחרתי ללמוד בקורס זה ומצפה להמשך.

יעל דומב, יטבתה.
25.10.2011


המלצות של מספר בוגרי קורסים לאימון בשיטת רוני גרדינר



על ההתרשמות של דוידה לביא מקורסי הבסיס (מבוא והיכרות) והביסוס (הקורס לאימון המלא) בשיטת רוני גרדינר
אנא ראו בדף: על קורס הבסיס וקורס הביסוס בשיטת רוני גרדינר (מאת דוידה לביא בוגרת קורס ביסוס)


"הקורס נתן לי גישה נוספת ומרעננת לצורך שלי ושל אחרים לשמור על רעננות המוח, וגישה נוספת לשיקומו לאחר פגיעה או ניוון.
הקורס מאפשר, למי שרוצה לעסוק בהדרכה, ללמוד להיות מדריך או מאמן בשיטה כמקצוע (פרנסה)הקורס מוסיף למורים, מדריכים, מאמנים שכבר פעילים, עוד כלים לרפרטואר האפשרויות שלהם.
ההעברה של הקורס מתרחשת באוירה תומכת ואוהבת עם נתינה רבה והתחשבות (לעיתים רבה מדי) בצרכי הסטודנט.
אני מברך את שרה על היוזמה שנקטה כשלקחה על עצמה להרחיב את השיטה מ"מפגשים מרוכזים" למפגשים מבוזרים – 12 פגישות במקום יומיים."
ד"ר חיים אורון בוגר קורס למאמנים סתיו-חורף 2011-2012 במכון מופ"ת.

"היו כמה סיבות שגרמו לי להירשם לקורס שלך.......
למשוב מאת כוכבה בן מלך לחצו כאן

"קורס חוויתי שמשפר את התפקודים שלך כיחיד. הביטחון העצמי שלך גובר, מאחר שאתה נמצא בקבוצה, שבהחלט גם טועה ומתבלבלת בתרגילים השונים, ואתה מצליח לקבל את המגבלות שלך באהבה רבה יותר.

אתה חוזר שמח, השיעור אקטיבי ומעניין.
אני מרגישה שיפור מבחינת קואורדינציה, והדבר החשוב יותר, לדעתי, מתחברת למקצבים טוב יותר מאשר בעבר."
זהבה מרום בוגרת קורס למאמנים סתיו-חורף 2011-2012 במכון מופ"ת.

"קודם כל הקורס מקנה כלי עבודה מדהים שעוזר בכמה וכמה תחומים בחיים. הקורס מאוד מהנה, משלב בתוכו הומור, שמחה, קצב ותנועה. יוצר בקבוצה אנרגיה חיובית ומשאיר תחושה של עוד. יש בהחלט תחושה של אחוה ושיתוף בין חברי הקבוצה."
רותי לוי בוגרת קורס למאמנים סתיו-חורף 2011-2012 במכון מופ"ת.

"הקורס מעניין ופותח אפיקים שונים אחרים ומהנים. יישר כוח. מבחינת תועלת אישית: אחרי תרגול מרגישה ממוקדת יותר, מה שחשוב לי מאוד."
חמדה כהן-אור בוגרת קורס למאמנים סתיו-חורף 2011-2012 במכון מופ"ת.

כבוגר הקורסים בסיס וביסוס ברצוני להודות תחילה, לממציא השיטה רוני גרדינר על המתנה הגדולה שנתן לי ולעולם כולו, שיטה כה פשוטה ומושלמת להמרצת המוח, באמצעות קצב תנועה ומוזיקה. השיטה של רוני גרדינר מאופיינת כשיטה פשוטה מאוד.... מהנה מאוד.... משחררת אינדרופינים.... נותנת כלים מעולים לשיפור הבריאות....  אחלה כלי להירגע מהלחץ היום יומי.... ואולי כמוני לקחת את השיטה ולהשתמש בה כמקצוע מהנה לחיים. תודה ענקית לשרה פולוסצקי שעשתה עבודה מדהימה על שהביאה את השיטה לארץ, שהשכילה להעביר בקורסי הבסיס והביסוס, שכל אחד מהם 12 מפגשים של כייף והתעלות הנפש. שרה העבירה את הקורסים בצורה מאוד מקצועית, מדויקת, מעניינת, כל נושא בצורה ממצה מאוד, ממליץ מאוד לכולם.....
נועם בלומנפלד בוגר קורס למאמנים סתיו-חורף 2011-2012 במכון מופ"ת.

"אני יכול לציין שבאתי לקורס ללמוד כלי להעברת הנושא לאנשים אחרים, אך גם להיות מטופל בהיותי חולה פרקינסון. בחוויה האישית אני יכול להגיד שבמהלך התרגול בכיתה קיבלתי ריכוז, ותחושות פיסיות שנבעו מהמחלה כגון סחרחורת וקושי בריכוז הראיה נעלמו לפחות בעת ביצוע התרגילים. כמו כן, כמה שעות אחרי כל שיעור הרגשתי קצת "בעננים". אני מאמין שהתמדה בתרגול תגרום לי לשיפור נוסף."
חקו (יעקוב) גייפמן בוגר קורס למאמנים סתיו-חורף 2011-2012 במכון מופ"ת.

"תודה על קורס מהנה של כיף, קצב ותנועה. חייבים לגלות ריכוז ולעמוד בקצב, ולעשות את התנועות הנכונות. בהתחלה זה קשה ומתבלבלים בלי סוף. אבל בסוף - יודעים להרכיב תרגיל מסובך, עם תנועות שמתחלפות מהר, עם קצב מדויק, לנצח על כל הקבוצה ועוד... להינות מזה.
אחלה קורס! שווה ומהנה! עוזר מאוד לריכוז ולקשב! תודה טובה."
טובה ויינשטיין בוגרת קורס מבוא (היכרות) סתיו-חורף 2011-2012 במכון מופ"ת.

שילוב של תנועה ומוזיקה והנאה, שילוב של עבודה על כל החושים, מתאים לעבודה עם כל הגילאים.
לימוד עוד לי בארגז הכלים שלנו כמורים/מטפלים.
שיפור מצב הרוח והחיוניות של האדם..
את כל אלו ניתן למצוא בקורס הבסיס של בשיטה של רוני גרדינר."
יעל דומב בוגרת קורס בסיס (היכרות) סתיו-חורף 2011-2012 במכון מופ"ת.

"כמטפלת רב תחומית ברפואה הטבעית - נוספו כלים חשובים לארגז הכלים."
חוה פלמן בוגרת קורס סתיו-חורף 2011-2012 במכון מופ"ת.

"בתור מאבחנת ומטפלת בקשיי קשב, ריכוז ותפקוד, אני רואה בשיטת RGRM כלי מעולה ומתאים לשפר יכולת מיקוד, ריכוז, קואורדינציה, ויסות אימפולסיבית, זיכרון לטווח קצר וארוך ועוד, בהנאה. ממליצה בחום לעבודה עם ילדים ומבוגרים כאחד. באהבה מיכל."
מיכל שפר בוגרת קורס מבוא (היכרות) אביב 2011 בבר-אילן.

"השיטה של רוני גרדינר  - בשבילי, הוא פתיחת חלון גדול ורחב לעולם של מוסיקה ותנועה, בריאות ושמחה.
ראשית, אני רוצה להודות לך, להעריך ולפרגן על היוזמה הברוכה להביא את השיטה לישראל. למדתי וחוויתי את הסדנה – קורס בסיס עם רוני גרדינר, בינואר 2011 ולאחר מכן הצטרפתי לקורס בסיס (ה"עיבוי") שהנחית במקצועיות רבה, בהעמקה ובפירוט של התרגילים והחומר התיאורטי, אותם לימדת בעניין ובגיוון רב.
קורס הבסיס בן 12 המפגשים היה חשוב לאין ערוך. התברכנו בהעמקה של החומר, פירוט של התרגילים ובכלל, נפתחה בפני ההבנה והאפשרות, למגוון רחב של אפשרויות ליצירת תרגילים חדשים ומגוונים ושילובם בסוגי המוסיקה השונים.
המפגשים השבועיים היו חשובים מאוד, משום שהם שמרו על רצף של אימון ותרגול, ובדרך זו, השיטה הופנמה והוטמעה בדרך יסודית. בעקבות המפגשים השבועיים והלמידה בהם, האוזן נפתחה ונחשפה להקשבה אחרת של מוסיקה, לחיפוש אחר מקצבים שונים ה"מסתתרים" מאחורי המוסיקה והמילים.
הפנמת התנועות החלה להיות חלק משגרת יומי.  ה-TOOM וה-BICK וה-KLAP הלכו איתי לכל מקום.
שילובם של שיעורי המוסיקה עם אווה מלכין היו חשובים ומעניינים והוסיפו רבות למקצועיות הקורס ולהעמקת הידע במוסיקה. (חשוב מאוד להמשיך מפגשים אלה וללבן "דילמות" במוסיקה שעולות בהקשר לתרגול בשיטה.)
התייחסותך הרצינית והעניינית לקורס (התחלה בזמן, התקדמות בחומר, העמקה וגיוון בתרגילים חשיפה לסוגי מוסיקה שונים ועוד...), הורגשה ותרמה לכך, שאנחנו המשתתפים התייחסנו באותה מידה של רצינות ואכן, שיתוף פעולה רב ניכר בין הלומדים.
היכרות עם שיטת רוני גרדינר פתחה בפני רצון ללמוד עוד ובמיוחד רצון עז ליישם אותה, כמה שיותר מהר. מיד כשהתחלתי ללמוד, התחלתי לתרגל בבית את התנועות, חיפשתי (ועדיין מחפשת) שירים ומוסיקה מתאימים ובמיוחד, רצון לשתף עוד אנשים, עם החווייה המדהימה שאני עוברת.
לימוד השיטה – הביא לחיי הרבה שמחה, מוסיקה, קלילות והנאה, בצידם של אימונים ותרגולים של התנועות, שמביא לריכוז להקשבה מרובה, להרגשה של איזון בין שני צידי הגוף.
גיליתי שלגוף יש ריתמוס משלו, שצריך רק לאפשר ולתת לו את החופש להתנועע והוא מחזיר את האיזון לגוף ומפתח את הקואורדינציה בין ימין ושמאל, בין החלק העליון של הגוף והחלק התחתון שלו.
נשביתי  בקסמה של השיטה – בפשטותה, באיתגור למוח שהיא מעמידה, בחשיבותה הרבה לשמירה על ההתנהגות ההרמונית של הגוף, על שני צידיו, ובשמחה ובקלילות הגדולים שהיא טומנת בחובה.
כשאני מתאמנת ומתרגלת את השיטה – העיניים בורקות משמחה והגוף מתנועע בהרמוניה. ממליצה לכל – מכל הלב."
דוידה לביא בוגרת קורסי האימון אביב 2011 במכון מופ"ת.

"הרעיון של תשתית הקורס: מאלף, מעניין, מאתגר ומשלים לי ידע ממקורות קודמים בנושא. התירגול בקורס מוסיף המון לשימור ולפיתוח הזיכרון, המיקוד והריכוז, ועוזר לשמור על מוח צעיר. באתי בעיקר כדי לתרגל וקיבלתי מינון גבוה של תרגול."
חיים אורון בוגר קורסי האימון אביב 2011 במכון מופ"ת.

"הקורס בהנחיית שרה פולוסצקי הועבר בצורה הטובה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. משמח לפגוש יחס כ"כ אחראי, רציני ומסור מתוך אמונה בדרך ובשיטה ופתיחות מעוררת אמון אל כל תלמיד.
אני מאמינה שהשיטה יכולה לתרום רבות אם היא מוגשת כראוי.
מעצם הלימוד וההשתתפות בקורס נתרמתי להתפתחותי האישית למרות שאני עצמי מטפלת (בדרכים אחרות) כבר עשרות שנים."
אלישבע רוזנבוים בוגרת קורס מבוא (היכרות) אביב 2011 במכון מופ"ת.

"קורס מומלץ לכל מי שרוצה לתחזק את מוחו וכן להיחשף להתעמלות מוח קלילה ומהנה."
חמדה כהן-אור בוגרת קורסי האימון אביב 2011 מכון מופ"ת.

כתשובה לשאלה: איזו תועלת (אישית ומקצועית) הפקת מהלמידה בקורס?
"1. חשיפה לתחום חדש. 2. כלי נוסף לארגז הכלים הטיפולי. 3. גרייה להעמקה בנושא על כל המהות שלו ותכניו."
זאת ועוד: "שרה יקירה, עשית זאת נפלא. קורס ראשון בקבוצה קטנה וכל כך הטרוגנית - איננו משימה קלה. אחלה !!!! שאפו !
כל הכבוד ! ליאורה"
ליאורה ליאון בוגרת קורס אביב 2011 באוניברסיטת בר-אילן.

"הכל היה מקסים, נעים, מאורגן, תודה למארגנות! כמו כן, קבוצה מגוונת, אנשים נעימים ומעניינים."
עדנה ברון.

"מומלץ מאוד אפילו בשביל החוויה ושיפור עצמי ולא רק כעיסוק."
דורית חייט.

הקורס מרתק. מאורגן נפלא ולדעתי הוא מאפשר להגיע בצורה מאוד יצירתית לאנשים ובעיקר הא מביא הרבה תקווה ואהבה להחלמה.
רות פורת.

הקורס הוא מדהים. הוא נבנה מדרגה אחרי מדרגה מבחינת הקושי ויכולת ההכלה של הדברים. ניתן ממש להרגיש את הדברים עובדים ממש תוך כדי תהליך. זה מאתגר, מהנה ומדהים בפשטותו ובמגוון האפשרויות האינסופיות.
טלי וולקן.

קורס מומלץ ביותר לכל אדם בסביבות גיל 50+ על מנת לשמר את היכולות השכליות. כמו כן לכל אדם שיש לו ילד בעל ADD/ADHD או קרוב משפחה שעבר ארוע מוחי(CVA) .
יוסי פדויסוקר.

אני ממליצה מאוד, נראה לי שהשיטה הזו  יכולה להועיל לכולם ובמיוחד לאוכלוסיות בעלות קשיים בתחומים שונים.
אורנה אלימלך.

הקורס מומלץ ביותר. משלב ומפתח יכולות הקשורות להמיספרה הימנית והשמאלית של המוח. עובד בכל הרמות: פיזית, רגשית, אינטלקטואלית ואנרגטית. רוני – מדהים. מומלץ לכל אחד!
יפה בורשטיין.

המתאמנים והמאמנים כולם מעידים שהאימון בשיטה של רוני גרדינר הוא כיף גדול. באמצעות השיטה ניתן לעזור למתאמנים וליהנות מאוד מהתהליך.